María Muíño entregou os premios ás gañadoras do XIII Concurso de Viñetas convocado por Igualdade da Deputación

Muíño, conversa coas gañadores do concurso
Muíño, conversa coas gañadoras do concurso

Muíño animou ás galardoadas a “facer uso do don da creatividade para difundir valores de igualdade, xustiza social e promover o cambio cara a unha sociedade máis igualitaria”. "Deséxovos", engadiu, "que no transcurso da vosa vida adulta chegue un momento no que poidades dicir que xa non existe o efecto Matilda”.

María Muíño vén de facer entrega dos premios do XIII Concurso de Viñetas para alumnado de secundaria convocado pola área de Igualdade da Deputación da Coruña. O acto, que tivo lugar no Salón de Plenos da institución provincial, reuniu á gañadora do primeiro premio da categoría A, Vega Menéndez, de 13 anos e residente en Culleredo; á do segundo premio, Inés Grau, tamén de 13 anos e residente na Coruña; e á do terceiro, Ainara Soto, de 12 anos e residente na Coruña. Non estivo presente a a gañadora da categoría B,  Laura Mayo, de 17 anos, residente en Valladolid.

A responsable provincial de Igualdade, que fixo entrega de material educativo e didáctico, animou ás galardoadas a “facer uso do don da creatividade para difundir valores de igualdade, xustiza social e promover o cambio cara a unha sociedade máis igualitaria, co desexo de que no transcurso da vosa vida adulta chegue un momento no que poidades dicir que xa non existe o efecto Matilda”. Nesta edición, o Concurso de Viñetas da Deputación quixo promover a reflexión, concienciar, dar visibilidade e mudar mentalidades en relación ao 'efecto Matilda', termo empregado por primeira vez pola sufraxista e abolicionista Matilda Joslyn Gage para describir o prexuízo en contra de recoñecer os logros das mulleres científicas, cuxo traballo a miúdo se atribúe a colegas masculinos.

En canto aos traballos gañadores, na categoría A, o xurado salientou da proposta presentada por Vega Menéndez “a orixinalidade das cores e da gráfica en relación a idade da autora, así como que a temática reflicte a invisibilidade das mulleres facendo referencias concretas”. Do traballo de Inés Grau destacou a “claridade da narrativa gráfica, feita de xeito tradicional, ao tempo que dá resposta ao que facer cunha mensaxe final máis reivindicativa dos dereitos das mulleres”. Mentres que a proposta de Ainara Soto cualificouna como “diferente e atractiva, mostra equilibrio e destaca polo grado de recursos gráficos e narrativos; a composición reflicte coñecemento do mundo do cómic e a realidade das mulleres nas súas carreiras científicas”.

Da obra vencedora na categoría B, de Laura Mayo, o xurado asegurou no seu informe que “posúe unha narrativa fantástica, dentro da sinxeleza que presenta”. Tamén salientou “o uso da cor e os diferentes ambientes en diferentes espazos: é unha historia profunda que conecta diferentes épocas, cuxa parte temática incide na busca de referentes”.

O concurso de viñetas é unha das iniciativas que a área de Igualdade provincial ten en marcha para concienciar sobre as desigualdades que afectan á muller actual na sociedade galega. Súmase a campañas máis específicas, como a do 8M 'Mobilizadxs xti', centrada en difundir a realidade da muller actual, baseándose nas cifras desfavorables en cuestións como a fenda salarial, na precarización laboral ou no ámbito da conciliación e dos coidados.